Friday, November 8, 2013

new life , new passion , new heart

hai hello semua .
dah berbulan bulan lamanya aku tak jenguk blog ni . because of what ? maybe aku busy semenjak menjadi pelajar tingkatan 4 ni dan maybe juga masa untuk merawat luka . hari ni , 9 november , aku nak meluah something , aku dah happy sekarang , alhamdulillah . :) firstly nak cerita pasal my poyo dulu , 24 may 2013 , kiteowg kapel , dia mintak dalam fb . hikhok . suatu perkara yang baru , sebab aku kapel dengan orang yang aku baru kenal 4 bulan . dia ni seorang yang slumber dan dia comel . haha . 24 november ni , kami dah 6 bulan . aku sangat sangat rasa dihargai dan disayangi , gembira , bahagia . especially , dia SETIA . setia tu penting kan ? :* . yang paling syok , kami sama flat . hihi

okay , now nak cerita pasal sekolah . aku baru habis final exam . seriously mencabar tahap apa dah . inilah format SPM . ya Allah , gementarnya aku . kalau final form 4 dah macam gini , apatah lagi SPM . aku dah berazam dalam hati , awal tahun 2014 , aku dah nak belajar . aku nak masa depan yang cerah . nak belajar together gether dengan kesayangan . alhamdulillah , dah dapat result untuk bio dan chemist , dua-2 lulus , tapi cukup-2 makan lah -.- . buat masa ni , 1 je failed , ADDMATH !ish ish . apa aku nak buat ni ?

about life , hmm , keluarga aku bahagia , harmoni dan sejahtera . aku bersyukur berada di dalam keluarga ini . ibu dan ayah bagi aku didikan yang cukup , hasilnya , aku tak jadi liar . thanks :') .

pasal kawan pula , aku ada new group , nur shafika tetap sama , yang bertmbahnya , nur fazira yang kecik comel dan siti aisyah yang juga kecik comel . haha , kami sama-2 happening and support each other . cerita sedihnya , fatin norizatie yang juga kawan baik aku , dia nak pindah tahun depan , duk kampung dia kat kedah tu . lepas ni mesti kelas jadi sunyi , sebab selalunya kelas jadi riuh dengan suara dan perangai dia tu . i will miss you :')

hmm , umat islam baru je mnyambut 1 muharram . teringat lagu ni
" satu muharram detik permulaan , perpindahan tahun islam hijrah , perpindahan nabi dan umat islam , dari kota mekah ke kota madinah " . terasa diri ini insaf . aku harap aku mempunyai sifat yang sama dengan Rasulullah walaupun sedikiiiiit . azam aku , semoga aku mnjadi hamba Allah yang sentiasa diredhai . aku memang bnyak sngat buat dosa . doa aku , semoga orang-2 yang aku sayang sentiasa berada dalam keadaan sihat dan diberikan hidayah . aminn ...