Friday, April 12, 2013

kem WIRAJAYA , sungai congkak


assalamualaikum the readersss , nie gambar hari terakhir kiteorang di kem wirajaya sungai congkak . ni kem yang kedua yang pernah aku pergi . pengalaman yang menyeronokkan . kem ni diadakan pada 5th oh april 2013 - 6th , 2 hari 1 malam . bnyak betul kenangan kat sini. 40 orang semuanya yang pergi . korang2 semua memang sporting habis ;) jurulatih kat sini baik , aku takkan lupa cikgu MJ , cikgu ZIRA , cikgu LI .
-hari pertama-
aktiviti 1 : kawat
aktiviti 2 : dibahagikan kepada kumpulan . aku masuk kumpulan b , yg bermaksud believe dan maskot kiteorang burung helang . hee .
aktiviti 3 : belajar gaya menari lagu tema kem ni ' orang bilang '
aktiviti 4 :pembentangan tentang sifat2 positive yg boleh dikaitkan dengan maskot masing2 .
aktiviti 5 : main sampai2 kan ayat dari sorang ke sorang2 ahli . yg aku ingat "pak bakar , pergi pasar , naik motocar , lalu belukar , pak bakar nampak surat bakar , ayat seterusnya aku tak ingt .
aktiviti 6 : 2 orang wakil dari setiap kumpulan . permainan nie tiru gaya . mcm permainan sampai2 kan ayat tu . sorang2 jugak kena buat . tapi yang wakil tu je yang kena . heehe , sumpah best game ni . !
aktiviti 7 : belajar menari lagu gabungan 4 seni mempertahankan diri . gilaaa kelakar
aktiviti 8 : masuk dalam hutan . dan kiteowg dipaksa memilih solo walk . eeiishhh . tapi alhamdulillah . aku berjaya . aku tak nangis dan aku berjaya sampai ke garisan penamat :)
aktiviti 9 : tidurrrrrrrr
-esoknya -
aktiviti 1 : bersenam
aktiviti 2 : game tali yg tak boleh lepaskan hujung dia . aku tak tahu nama game ni .
aktiviti 2 : game tali jugak . tapi ni 2 orang . kena cari jalan sendiri mcm mana nak lepaskan diri .
aktiviti 4 : belajar ...clap . aku tidak mengingati nama game ni . memang best .
aktiviti 5 : nie game akhir kiteowg . masukkan pen dalam botol . setiap tali yg kiteowg gigit guna gigi ni , adalah maruah sekolah . dan , if kiteowg gagal , kiteowg dah kecewakan cikgu , dah pijak maruah sekolah . syaratnya , cikgu bg 20 peluang , genggam tangan kat belakang dan lain2 . tapi malangnya , kiteowg gagal . actually , dah berjaya , tapi ada sorang ni , dia lepaskan tangan dia . memang tragis betul . memang drama air mata terjadi . huahua . tabik kat cikgu zira . memang kawwkaww dia marah . lepastu , kiteowg merayu kat cikgu2 sekolah yang datang , dan kami diberi 5 peluang lagi . memang aku nampak kesungguhan semua peserta2 termasuk aku , dan alhamdulillah , kiteowg berjaya . yeyy . lepastu , apalagi , terjun sungaii .
# aku takkan lupa pesanan cikgu mj , cikgu zira dan cikgu li . CD gmbar2 kiteowg pun dah dapat , memang sebak tengok gmbar2 tu semua . bnyak lagi cerita sebenarnya . tapi yang ni , aku dah ringkaskan . bubbye , semoga bertemu lagi kita ;)