Friday, April 12, 2013

blue lagooooooonnn .

assalamualaikum . post kali ni , nak cerita sikit mengenai tanjung biru , port dickson . my family and i was there pada 30.3.2013 . tempat dia memang lawa . tak terlalu ramai orang macam kat teluk kemang . haha . tapi kat sini , parking dia tak bnyak . okay , actually aku terperanjat bila mandi kat sini . sebab apa ? sebab kita boleh jalan gilaakkk jauh . kalau kat teluk kemang tu , kalau dah jauh kita mandi , confirm tenggelam blubb blubb dah . ada masa ni , adalah bebudak kolej ni main banana boat , aku perhatikan je dorang , bila dorang dah diterbalikkan , ada mamat tu , slumber je dia bukak jaket keselamatan tu . aku dalam hati kata , "fuyoo , bapak terer " . haha . lepas tu , yang lain2 pulak , nak pergi ke depan , gaya macam jalan kaki je . tak berenang langsung . okay , kepelikkan disitu . ibu aku pulak , nak menyiasat , dia pun pergilah jalan jauh ke tengah . gilaalaahh . kat tengah2 tu , rupanya baru paras lutut . haiyaaa . tapi kan , bila dah jalan ke tengah2 ni , bnyak hidupan laut kat bawah dia . terutama siput kecik . uuu . itu yang spoil sikit . haha . kalau pergi sini , kebnyakkan korang akan tgok , orang tak mandi pun . bila aku dah settle tkar baju semua , aku tngok kat pantai . hoh > :O terperanjat aku . air dia gila surut , dan korang akan nampak pasir pantai je sampai kat tengah tu . memang boleh jalan je atas tu . dah nama tempatnya blue lagooon kaan . terjadilah sebegini . nak tengok fenomena ni , kena ada kat situ pukul 12 macam tu . okay , bhooiiiii  ;)